cravata the urban ties 1

Dacă până acum am discutat cu cineva care ar putea fi exemplu pentru ceilalţi sau cu cineva care ar putea produce ceva frumos pentru ceilalţi, astăzi mi-a onorat întrebările un domn ce îndeplineşte ambele criterii.

Totul a început în vară când, deşi ştiam de existenţa lor, nu le acordasem destulă atenţie, cu atât mai mult când preţurile au fost reduse aproape la jumătate, cu ocazia aniversării a 4 ani de la înfiinţare. Un chilipir dacă stai să te gândeşti cum sunt făcute aceste accesorii şi ce materiale somptuoase sunt folosite.

Şi uite aşa m-am pricopsit cu cea mai regimentală cravată şi cea mai paisley batistă. Dar, în continuare, mi-a rămas în minte o altă cravată cu imprimeu medallion. Culorile folosite, cumva, subliniau cultura românească. Nu mare mi-a fost mirarea să constat că aceeaşi cravată a fost aleasă de băieţi pentru a promova produsele lor într-o revistă de talie mondială, iar pentru ca gândul să se transforme în acţiune nu a mai fost decât un pas.

cravata the urban ties 2

Cravată handmade în România cu imprimeu medallion

Povestea noastră a continuat cu încercarea de a intra în posesia acestei cravate, având în vedere că nu se mai găsea în stoc. Cu toate acestea, domnul prezent astăzi, despicând firul în patru, a reuşit să furnizeze cravata buclucaşă, iar de aici până la paharul de vorbă din acea sâmbătă, totul s-a întâmplat foarte repede.

Subliniez că am avut de-a face cu unul din acele cazuri în care dai peste cineva care te surprinde foarte plăcut, raportat la o imagine oarecum autoritară creată anterior.

Aşadar, comemorez într-o seară mohorâtă de noiembrie, o sâmbătă călduroasă şi aurie de octombrie. Zi ce nu prezintă o regulă cu astfel de temperaturi, însă ce e frumos şi lui Dumnezeu îi place şi de data aceasta nu mă refer la femei.

cravata the urban ties 4

Ajung la showroom, sunt întrebat dacă beau cafea. Răspund afirmativ. Da, o cafea cu mult gust şi puţină reclamă. Cam aşa a fost şi discuţia avută. Deşi mi-am dat seama de la înâlnirea precedentă că „vorbim aceeaşi limbă”, căci nu era subiect pe care să nu-l dezbată cu brio sau cunoască câtuşi de puţin. Ataca orice întrebare fără probleme. Nu existau răspunsuri precum „nu ştiu”, totodată acestea nefiind din categoria mainstream, aprofundând teme precum cafea, maşini sau viaţă.

Cât despre mirobolantele cravate, să vedem ce are de spus invitatul de astăzi:

B : Cu cine avem onoarea?

DC : Sunt Dan Costache, co-fondator al brandului de accesorii „The urban ties”. Pe lângă pasiunea pentru menswear, mai sunt interesat de călătorii, artă, design şi dezvoltare personală.

 

B : De unde pasiunea pentru cravate? Cum a început?

DC : Pasiunea pentru stil şi eleganţă cred că a existat dintotdeauna, dar abia în urmă cu aproximativ 5 ani am luat-o în serios şi am început să studiez în această direcţie. Cravatele sunt poate piesele mele vestimentare preferate, pentru că oferă bărbatului o libertate mare de a-şi exprima propria personalitate, propria accepţiune a eleganţei. Este, dacă vrei, un element intim, ce spune multe despre persoana care îl poartă. Cred că o mare influenţă în educaţia mea au avut cei doi bunici, amândoi exponenţi ai altor timpuri, când nimeni nu concepea să iasă din casă fără să poarte costum, cravată şi pălărie.

 

B : Ce imprimeu conţine cravata ta preferată?

DC : Mi-e greu să favorizez un anumit imprimeu, după cum spuneam, o cravată se poartă în funcţie de contextul social, stare de spirit, personalitate etc. Sunt momente când prefer o cravată din mătase grenadine sau una cu model medallion vintage. Altfel, într-un mediu de business, pot alege un model floral discret sau dungi regimentale.

 

B : Cum te inspiri şi alegi tiparele pentru cravate, batiste, eşarfe etc.?

DC : Deşi consider designul produselor noastre unul atemporal, dovada în acest sens stând şi în faptul că multe modele sunt alese din arhivele furnizorilor, vechi de peste 100 de ani, sunt la curent cu colecţiile principalilor jucători internaţionali din domeniu, ce impun unele tendinţe.

De două ori pe an particip la cel mai mare târg internaţional destinat industriei vestimentare masculine – Pitti Uomo la Florenţa, unde majoritatea brandurilor mari vin să îşi prezinte noile colecţii.

Dincolo de toate astea, cred că un job creativ are nevoie şi de o „evadare” în sensul bun, încerc să găsesc inspiraţie în locurile în care călătoresc, în anumite culturi, în artă, fotografie etc.

 

B : În ce constă producerea unei cravate bespoke?

DC : O cravată bespoke este aşa cum îi spune şi numele, o cravată construită după specificaţiile clientului. Se pot personaliza majoritatea variabilelor – design/culoare, lungime, lăţime la vârf, monogramă, precum şi alte detalii mai tehnice precum grosimea interlining-ului folosit, finisaj de tip hand-rolled sau self-tipped, cusătură la vedere şi altele.

 

B : Care este primul nume care îţi vine în minte dacă vrei să achiziţionezi o cravată din lume?

DC : Deşi sunt multe branduri ce fac nişte produse de foarte bună calitate, primele care îmi vin în minte sunt Marinella Napoli, raportându-mă la tradiţie şi Drake’s London pentru inovaţie. Să faci nişte produse la acelaşi nivel de calitate este foarte greu, anii noştri de muncă pot sta mărturie, dar să dezvolţi un brand recunoscut internaţional pentru anumite valori – asta mi se pare cea mai mare provocare şi este o provocare pe care noi ne-am asumat-o.

 

B : Ce exemplu din domeniu ai ca model şi poate fi urmat în aceeaşi măsură de către cei care ne urmăresc?

DC : Nu am un model anume dincolo de bunicii mei, ce m-au influenţat cu certitudine. Legat de această întrebare, cred că fiecărui bărbat îi este necesar un anumit nivel de educaţie, iar acea educaţie spune printre multe altele că felul în care ne prezentăm în faţa celorlalţi, felul în care ne îmbrăcăm, exprimăm şi comportăm sunt o extensie directă a noastră, primul filtru în a fi evaluaţi. Prin urmare, după ce avem bazele – educaţie sub toate formele ei, putem să venim cu acea trusă de stil personală.

 

B : De unde îţi procuri jachetele cu acele imprimeuri interesante?

DC : 🙂 , majoritatea costumelor/sacourilor din garderoba mea sunt bespoke, iar în ceea ce priveşte stofele folosite, am căutat modele care să iasă din dihotomia de business bleumarin/gri.

 

B : Dă-le un sfat bărbaţilor din România, din punct de vedere al accesorizării.

DC : Să nu mai asorteze perfect cravata şi batista de buzunar. Şi să poarte mai rar spre deloc papion. Dacă respectă aceste două reguli, e un mare pas înainte.

 

B : Ce ne rezervi pentru viitor alături de „The urban ties”?

DC : Pentru anul viitor, ne-am propus să mărim gama de produse şi să facem primii paşi importanţi pe plan internaţional.

 

Este de înţeles, prin răspunsurile sale, că domnul Costache duce mai departe ADN-ul „sartorial” din familie. Cu atât mai mult este de respectat, căci într-o zi de sâmbătă acesta şi-a respectat princiiple vestimentare, purtând pe deasupra un field jacket mult mai relaxat şi nu una dintre jachetele sale interesante, cum ne-am fi dorit noi să-l vedem. 🙂

Prin urmare, te las cu un set de poze în care vei observa cele menţionate mai înainte, dar şi una dintre cravatele sale favorite:

cravata the urban ties 5

cravata the urban ties 6

cravata the urban ties 7

cravata the urban ties 8

cravata the urban ties 9

cravata the urban ties 10

cravata the urban ties 11

Ai cunoscut oameni cu care să dezbaţi subiecte atât de interesante încât îţi vin idei grămadă şi vrei să intri în conversaţie peste celălalt? Dan Costache este un astfel de domn, iar termenul de plictiseală nici nu cred că există în vocabularul său, ceea ce îi ocupă un loc fruntaş printre Besterii noştri.

cravata the urban ties 12

În acelaşi timp, am rămas cu principiul că ideea de calitate este soluţia de a face cunoscut un brand şi nu marketing-ul agresiv, cu produse sau servicii praf, fapt ce reprezintă un numitor comun între noi şi domnul Dan Costache. Pentru că degeaba te cheamă (numeşte tu un brand comercial care vinde cămăşi din România), dacă tu vinzi cămăşi cu mânecă scurtă în masă.

cravata the urban ties 14

Îi mulţumim lui Dan pentru receptivitatea de care a dat dovadă, iar ale sale cravate le găseşti aici, subiect despre care vom vorbi mai mult în a doua parte a interviului.

Ce este frumos trebuie apreciat, iar ce este corect trebuie distribuit. Pe aceeaşi notă, te invit să ni te alături nouă, iar dacă nu te-am convins nici până acum, nu cred că ştii ce ai de pierdut dacă ratezi următorul articol. De asemenea, poţi arunca un ochi şi pe Facebook sau pe celelalte reţele sociale unde suntem prezenţi.

Continuăm cu partea a doua.

Adrian Bejan

cravata the urban ties final

Notă: Fotografiile reprezintă un editorial realizat exclusiv pentru Bester. Toate drepturile sunt rezervate.

You May Also Like


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *