Un 28 martie însorit, după alte zile de martie cu ploaie. Vremea îţi dă sentimentul că nu vor mai apărea surprize neaşteptate cu ninsori şi chiar se pregăteşte de timp frumos, de petrecut în natură, natura urbană.
Fiind a doua zi de Paşte catolic, am preferat să nu stau acasă şi am adăugat rutina de birou pe listă şi fiind luni mi-am propus să încep în forţă, cu perechea mea de full brogues. Aseară i-am ales instinctual, ca doar astăzi să-mi arate adevărata lor valoare prin atenţia atrasă celor din jur.
Ceva clasic, autentic, ce nu se va demoda niciodată. Ca un Rolls-Royce ce nu-şi va pierde niciodată din valoare, întotdeauna veritabil şi în acelaşi timp, fiind necesară o perioadă îndelungată pentru a creea opera. Perechea despre care vorbesc este de un maro cognac, pe alocuri având patina uşor afumată, preponderent în vârf, cu wingtip specific şi talpă cusută. Îi am de ceva vreme şi între timp au căpătat şi valoare sentimentală, cutreierând locuri încălzite de soare, alături de oameni minunaţi. Nu sunt meşteşugiţi manual, însă trăinicia lor iese la iveală, având deja o viaţă destul de lungă, iar urmele de îmbătrânire nu se observă. Poate îmi sunt recunoscători pentru tărâmurile vizitate sau poate au văzut în mine un prieten de nădejde, tovarăşi pe viaţă.
Ce mi-a plăcut la ei când i-am achiziţionat, a fost că atunci când am ajuns acasă şi i-am scos din cutie, am fost plăcut surprins să găsesc o pereche de şireturi roşii de rezervă ce se potrivesc de minune cu nuanţa pantofilor, dacă vrei să fii mai îndrăzneţ cu ţinuta. Astfel de detalii fac diferenţa.
Cât despre ei în general, vorbim despre un model prea bine cunoscut, făcut popular de către şcoala britanică, modelul Derby. Vârful sau bombeul este prevăzut cu wingtip delimitat de capută, vârf ornat cu perforaţii decorative şi medalion, cât despre povestea acestora voi discuta în alt articol. Aceste perforaţii continuă spre partea inferioară a pantofului, delimitând partea frontală, coborând spre mijlocul pantofului către feţe şi laterale prin aşa numita linie a gâtului. Existenţa acesteia dispare dinaintea limbii, fiind un model Derby. De asemenea, poziţionarea wingtip-ului pe suprafaţa bombeului şi a caputei se află undeva la mijloc, fără iluzie de alungire sau scurtare a piciorului, antropometria acestora fiind una uzuală.
Perpendicular cu şireturile, două linii de perforaţii, paralele între ele, delimitează şireturile şi continuă spre partea superioară a pantofului, unde înconjoară elegant piciorul. Iar în sfert sau în partea dorsală a pantofului altă linie de perforaţii coboară spre călcâi, curbându-se elegant spre mijlocul pantofului, locul de întâlnire cu linia gâtului. Poate prea multe linii, însă destule cât să creeze un vals armonios pe pantof.
Despre încadrarea pe nivelul formalităţii, se află undeva la mijloc, aceştia fiind depăşiţi în vârful de lance de tiparul Oxford. Acesta are, în primul rând, capitonaj drept, cu sau fără perforaţii în partea frontală şi în al doilea rând, linia ce delimitează pantoful în două. Însă este posibil să aibă doar una dintre aceste două, ori niciuna, subliniind în toate cazurile aşezarea şireturilor pe tipar specific. Ca în cealaltă extremă, să te întâlneşti cu zona de relaxare şi nonşalanţă dată de către pantofii loafers.
Recomand călduros achiziţia unui astfel de model, ce va dăinui veşnic în garderoba ta.
2 comments
Dorin Vladislav
Imi amintesc si acum, cred ca era prin 2009-2010, eram la Deva si am intrat intr-un outlet.Nu cautam ceva anume doar eram curios ce fel de marfa au magazinele respective.Si am trecut prin toate zonele, tricouri, camasi, sacouri, pantaloni .. pana sa ajung la zona cu incaltaminte,( era un magazin destul de mare pe 2 niveluri).I-am vazut si mi-au placut instant, deja ma rugam sa fie marimea buna.O pereche de pantofi maro full-brogues.Ii iau, probez, imi vin bine, confortabili, ai mei sunt! Piele desigur, fabricati in India, i-am curatat si dat cu crema, m-au tinut vreo 3 ani cred in conditiile in care ii purtam foarte des..Go brogues, go !
bes7er
E fain să găsești produse interesante când te aștepți mai puțin.